Notera att det är viktigt att ändringen görs i denna ordning!
Steg 1 – ge adminrättighet till ditt konto:
- Logga in på ditt admin.-konto.
- Klicka på ditt användarnamn.*
- Scrolla längst ner på sidan Kontoinställningar och välj Gå till adminsidan. Du kommer till sidan Gruppinställningar.
- Klicka på ditt användarnamn (alltså det som INTE börjar med admin.) och välj Ändra rättigheter.
- Markera valet Admin. Scrolla längst ner på sidan och Spara.
- Logga ut från ditt admin-konto
Steg 2 – ta bort adminrättighet från ditt admin.-konto:
- Logga in med ditt vanliga konto (alltså det som INTE börjar med admin.).
- Klicka på ditt användarnamn.*
- Scrolla längst ner på sidan Kontoinställningar och välj Gå till adminsidan. Du kommer till sidan Gruppinställningar.
- Klicka på ditt konto som börjar på admin.
- Välj Ändra rättigheter.
- Avmarkera Admin. Scrolla längst ner och Spara.
Steg 3 – inaktivera ditt admin.-konto:
- Klicka på admin.-kontot igen.
- Välj Inaktivera.
*Om du inte har sidan Gruppinställningar som startsida.