1. Hem
  2. Kontoinställningar
  3. Inaktivera admin.-konto

Inaktivera admin.-konto

Notera att det är viktigt att ändringen görs i denna ordning!

Steg 1 – ge adminrättighet till ditt konto:

  1. Logga in på ditt admin.-konto.
  2. Klicka på ditt användarnamn.*
  3. Scrolla längst ner på sidan Kontoinställningar och välj Gå till adminsidan. Du kommer till sidan Gruppinställningar.
  4. Klicka på ditt användarnamn (alltså det som INTE börjar med admin.) och välj Ändra rättigheter.
  5. Markera valet Admin. Scrolla längst ner på sidan och Spara.
  6. Logga ut från ditt admin-konto

Steg 2 – ta bort adminrättighet från ditt admin.-konto:

  1. Logga in med ditt vanliga konto (alltså det som INTE börjar med admin.).
  2. Klicka på ditt användarnamn.*
  3. Scrolla längst ner på sidan Kontoinställningar och välj Gå till adminsidan. Du kommer till sidan Gruppinställningar.
  4. Klicka på ditt konto som börjar på admin.
  5. Välj Ändra rättigheter.
  6. Avmarkera Admin. Scrolla längst ner och Spara.

Steg 3 – inaktivera ditt admin.-konto:

  1. Klicka på admin.-kontot igen.
  2. Välj Inaktivera.

*Om du inte har sidan Gruppinställningar som startsida.

Senast uppdaterad 9 december 2025
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN