Rapport

Funktionen är under utveckling

Denna funktion kan t. ex. användas för att rapportera incidenter, risker vid arbete, lägesrapporter. Rapport hittar du under fliken Funktion.

Rapporter bygger du upp genom egendefinierade fält. Du kan också koppla en servicemall till rappo

Steg 1: Aktivera Rapport-funktionen (kräver admin-rättighet)

  1. Gå till Gruppinställningar.
  2. Välj Rapportinställningar.
  3. Skapa valfritt antal egendefinierade fält. Lägg till svarsalternativ om så önskas. Svarsalternativ krävs inte men kan vara ett bra stöd för den som ska rapportera. Det går alltid att skriva fri text i fältet när man rapporterar.
  4. Ange Servicemall som ska användas. Här finns instruktioner kring hur en servicemall skapas.
  5. Spara.
Exempel på egendefinierade fält och förslag på valbara svar.

Steg 2: Ge användarrättigheter (kräver admin-rättighet)

Ge de användare som ska kunna se och använda rapport användarrättigheter.

  1. Klicka på en användare och välj Ändra rättighet.
  2. Scrolla ner till rubriken Rapport och markera rättigheterna den användaren ska ha.
  3. Spara.

Steg 3: Skapa en rapport

Gå till Funktion – Rapporter. Där listas alla era skapade rapporter.

  1. Klicka på +-tecknet för att skapa en ny rapport.
  2. Fyll i fälten. Du kan antingen välja från listan med förslag som lagts in i rapportinställningarna eller skriva fritext. Fältet ökar samtidigt som du skriver.
  3. Utför eventuell servicemall. Här kan du ladda upp bilder.
  4. Klicka på Spara.
Exempel på rapportupplägg.

Rapportinställningar

Rapportinställningar kräver admin-rättighet.

Skapa egendefinierade fält.

Välj vilken Servicemall som ska kopplas till Rapport. Endast en kan väljas.

Rättigheter som berör Rapport

Visa, Ändra, Skapa, Ta bort

Senast uppdaterad 9 december 2025
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN