Rapport

Funktionen är under utveckling

Denna funktion kan t. ex. användas för att rapportera incidenter, risker vid arbete, lägesrapporter. Rapporter hittar du under fliken Funktion – Rapport.

Steg 1: Aktivera Rapport-funktionen (kräver admin-rättighet)

  1. Gå till Gruppinställningar.
  2. Välj Rapportinställningar.
  3. Skapa valfritt antal egendefinierade fält. Lägg till svarsalternativ om så önskas. Svarsalternativ krävs inte men kan vara ett bra stöd för den som ska rapportera. Det går alltid att skriva fri text i fältet när man rapporterar.
  4. Ange Servicemall som ska användas.
  5. Spara.

Den valda servicemallen används även på felanmälan.

Exempel på egendefinierade fält och förslag på valbara svar.

Steg 2: Ge användarrättigheter (kräver admin-rättighet)

Ge de användare som ska kunna se och använda rapport användarrättigheter.

  1. Klicka på en användare och välj Ändra rättighet.
  2. Scrolla ner till rubriken Rapport och markera rättigheterna den användaren ska ha.
  3. Spara.

Steg 3: Skapa en rapport

Gå till Funktion – Rapporter. Där listas alla era skapade rapporter.

  1. Klicka på +-tecknet för att skapa en ny rapport.
  2. Fyll i fälten. Du kan antingen välja från listan med förslag som lagts in i rapportinställningarna eller skriva fritext. Fältet ökar samtidigt som du skriver.
  3. Utför eventuell servicemall. Här kan du ladda upp bilder.
  4. Klicka på Spara.
Exempel på rapportupplägg.
Senast uppdaterad 21 augusti 2024
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN