2023-12-29. Lägg till bild i en servicepunktsbeskrivning, kräv egenkontroll, välj ordning på egendefinierade fält …
Lägg till bild i en servicepunktsbeskrivning
I servicemallar kan du lägga till en beskrivande text för att underlätta förståelsen av vad som ska göras under punkten. Nu kan du också lägga till bilder till beskrivningen.
- Välj servicemall du vill lägga till bild på.
- Klicka på frågetecknet på den servicepunkt du vill lägga till en bild på. (Se bild 1)
- Klicka på Lägg till bild. (Se bild 2)
- Välj bild på din dator.
- Klicka på Klar.
- Klicka på Spara ändringar (dvs spara ändringar på mallen).
Bilden kommer nu att visas på protokollet när du klickar på frågetecknet till höger i servicepunkten.
Kräv kommentar på en egenkontroll
När du skapar en egenkontroll kan man nu kräva en kommentar för att kunna gå vidare i egenkontrollen.
Klicka på pratbubblan så den blir lite ljusare. Kommentaren skrivs i fältet Kommentar varför du måste ha markerat ”Har kommentar” också (nr 5 i bilden nedan).
Logga på undergrupp
Vill du ha olika loggor för dina undergrupper?
- Gå till Gruppinställningar – Modulinställningar – Gruppinställningar.
- Klicka på Lägg till bild under den undergrupp du vill lägga till en egen logga på.
Loggan kommer att läggas till på protokoll och orderbekräftelser (pdf:erna) du skickar till de kunder som är kopplade till undergruppen.
Inställningen kräver admin-rättigheter.
Välj ordning på egendefinierade fält
Under många funktioner kan du skapa egendefinierade fält för att anpassa systemet till era specifika behov. Funktionen finns på kund, arbetsorder, anläggning, avtal, offert, försäljningsorder, serviceorder och kontaktorder. Du hittar dem under Gruppinställningar – Modulinställningar. Inställningen kräver admin-rättigheter.
Om du skapat flera egendefinierade fält på en funktion t ex under Anläggning kan du nu välja i vilken ordning de ska läggas på själva posten. Med hjälp av de gröna upp/ner-pilarna sorterar du snabbt fälten till önskad ordning.