24-08-20 – nu hänger taggarna med, utveckling felanmälan …

Skärmdump från arbetsorder

Nu hänger taggarna med!

Taggar du sätter på kunden, anläggningen och/eller objektet följer nu med till ordrar.

Du ser dem också i detaljlistan men än så länge endast på ordrar som är skapade eller ändrade fr o m 2024-08-20.

Funktionen ”Lägg till kontaktpunkt” är densamma som i Kontaktorder.
Anteckningar på felanmälan

Anteckningar på en felanmälan kan du använda för att följa upp och dokumentera vad som gjorts, vilka kontakter som tagits t ex. För varje anteckning du gör kan du ange tidsåtgång. Detta kan vara bra för att senare kunna följa upp tidsåtgången för en kund.

När du sparat felanmälan och vill skapa en ny anteckning klickar du på + Lägg till kontaktpunkt.

Lägg in servicemall på felanmälan

Nu kan du lägga till en servicemall på felanmälningar. Vilken servicemall som ska finnas på felanmälan ställer du in under Modulinställningar – Rapportinställningar. Samma servicemall används i funktionen Rapport och endast en (1) kan ställas in. Admin-rättighet krävs för att ställa in detta.

Så här skapar du en servicemall.