25-09-22 – Klarmarkera serviceprotokoll

Ska varje tilldelad tekniker kunna klarmarkera sin del av en serviceorder?

VILLKOR: Teknikern måste vara tilldelad ordern.

Steg 1: Ställ in rättigheten

(kräver admin-rättigheter)

  1. Gå till Gruppinställningar
  2. Klicka på den användare som ska ha rättigheten att klarmarkera sin del.
  3. Under Serviceprotokoll markerar du ”Sätt enskild klar”. 
  4. Nu kommer användaren att se en ny knapp – Klarmarkera.

Steg 2: När du är klar med din del av ett serviceprotokoll

  1. När du är klar klickar du på Klarmarkera.
  2. Signeringsrutan öppnas och du signerar ditt arbete.

Under Tilldelat ser du nu en markering (en grön bock) att du klarmarkerat din del av arbetet.

Ser du även knappen Signera?

Har du rätt att signera har du också knappen Signera men ”utgråad”. 
Börja alltid med att Klarmarkera.

Sista användare som klarmarkerar ska också signera hela ordern.