25-01-28 – ändra namn på servicepunkt, historik på SO, leveransadress på IO och ny anläggningsinställning

Passar inte benämningarna på servicepunkterna ”har status” ert sätt att arbeta?

Här ser du hur det ser ut i Serviceprotokollsinställningarna.
Så här blir det när du utför ett serviceprotokoll.

Då kan du ändra!

Villkoren för de olika begreppen är desamma. Standardbegreppet ”Bör åtgärdas” ger alltid en notering om att åtgärd krävs samt öppnar för att skapa en arbetsorder.

Admin-rättigheter krävs för att lägga in nya benämningar.

Gör så här:

  • Gå till Gruppinställningar
  • Klicka på Serviceprotokollsinställningar
  • Scrolla ner till Servicepunktsinställningar
  • Fyll i önskade begrepp
  • Spara

Historik på Serviceorder

Historik finns för många funktioner – nu även på Serviceorder. I Historiken kan du följa ändringar som gjorts på ordern. Funktionen finns än så länge endast på ordern, inte på serviceprotokollet.

Ny anläggningsinställning angående position

Vill ni slippa att systemet frågar om att lägga till anläggningen adress utifrån din position vid utförande av order? Klicka då ur detta val i Anläggningsinställningarna.

  • Fråga om anläggningsplats vid utförande av order

Standardleveransadress på Inköpsorder

Lägga till en standardleveransadress
I Inköpsorderinställningar kan du lägga till en standardleveransadress
Välj standardleveransadress
Så här ser det ut på Inköpsordern.

I Inköpsorderinställningarna kan du lägga in en eller flera standardleveransadresser.

Adresserna visas sedan som en drop down-lista när du sätter markören i fältet Adressrad 1.