I Modulinställningar – Användargruppsinställningar listas alla aktiva användare i er grupp och här kan du sortera medarbetarna i grupper eller bara ändra ordningen i vilken de ligger.
Så här kommer du till sidan Gruppinställningar
1. Klicka på ditt användarnamn i övre högra hörnet (på dator) eller längst ner i menyn på mobil.
2. Klicka på Gå till admin-sidan längst ner på sidan.
Endast den som har admin-rättighet kommer in på och kan ändra på sidan.
Här finns fler tips hur du smidigare når Gruppinställningar.
2. Klicka på Gå till admin-sidan längst ner på sidan.
Endast den som har admin-rättighet kommer in på och kan ändra på sidan.
Här finns fler tips hur du smidigare når Gruppinställningar.
Sortering här styr i vilken ordning resurserna ligger i Planeraren.
Om du vill skapa nya grupper gör så här:
- Klicka på + Lägg till användargrupp
- Fyll i ett namn på gruppen.
- Lägg till medlemmar i gruppen genom att hålla muspekaren på “prickarna” och dra in användaren till gruppens namn.
Genom att dra i prickarna kan du också sortera grupperna och skapa undergrupper av användare. Du kan flytta hela grupper genom att dra i prickarna framför namnet på gruppen.

Så här ser denna sortering ut i planeraren:
