1. Hem
  2. Resursplanering
  3. Användargruppsinställningar

Användargruppsinställningar

I ModulinställningarAnvändargruppsinställningar listas alla aktiva användare i er grupp och här kan du sortera medarbetarna i grupper eller bara ändra ordningen i vilken de ligger.

Så här kommer du till sidan Gruppinställningar
1. Klicka på ditt användarnamn i övre högra hörnet (på dator) eller längst ner i menyn på mobil.
2. Klicka på Gå till admin-sidan längst ner på sidan.
Endast den som har admin-rättighet kommer in på och kan ändra på sidan.
Här finns fler tips hur du smidigare når Gruppinställningar.

Sortering här styr i vilken ordning resurserna ligger i Planeraren.

Om du vill skapa nya grupper gör så här:

  1. Klicka på + Lägg till användargrupp
  2. Fyll i ett namn på gruppen.
  3. Lägg till medlemmar i gruppen genom att hålla muspekaren på “prickarna” och dra in användaren till gruppens namn.

Genom att dra i prickarna kan du också sortera grupperna och skapa undergrupper av användare. Du kan flytta hela grupper genom att dra i prickarna framför namnet på gruppen.

Här har vi skapat gruppen Tekniker som fått två undergrupper – Fältservice och Tryckluft. Tryckluft har dessutom fått undergrupperna Tryckluft 1 och 1.

Så här ser denna sortering ut i planeraren:

Senast uppdaterad 4 juni 2025
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN