1. Hem
  2. Ordrar
  3. Projekt (beta)

Projekt (beta)

Projekt-funktionen är under utveckling just nu.

Under ett projekt kan du samla alla offerter, avtal, ordrar (serviceorder, arbetsorder, försäljningsorder) och läcksökningar (om ni använder den funktionen) kopplade till ditt projekt. För att anpassa projekt kan du skapa egendefinierade fält.

För att se funktionen behöver du ha användarrättigheter för Projekt. För ställa in det krävs admin-rättigheter. Har du inte det kontaktar du en hos er som har admin-rättigheter.

Steg 1-2 kräver admin-rättighet.

Steg 1:
Ställ in rättigheter

Ställ in rättigheter för Projekt genom att klicka på användarens namn och välja Ändra rättigheter. Scrollar ner till Projekt (BETA) och markera vilka rättigheter användaren ska ha.

Steg 2:
Skapa egna fält

För att anpassa systemet efter era behov kan du skapa egendefinierade fält. Fälten skapar du i Modulinställningar Projektinställningar.

Läs mer om egendefinierade fält här.

Steg 3:
Skapa ett projekt

Projekt hittar du under Utför.

  1. Klicka på + för att skapa ett projekt.
  2. Ge projektet ett namn och fyll i en beskrivning.
  3. Har du skapat egendefinierade fält visas de också här. Du kan välja mellan de inlagda förslagen eller skriva in egen text.
  4. Spara.

Steg 4:
Koppla ordrar, avtal och offerter till ditt projekt

Lägg till ordrar, avtal och offerter på projektet genom att klicka på +-symbolen till höger om respektive funktion. Leta reda på orden, avtalet eller offerten och markera den så läggs den till i projektet.

Vill du härifrån skapa en ny order klickar du på + i popuprutan eller på själva projektet (markerad med rött i bilden nedan).

Kalendern

Information kommer inom kort.

Dokument

Samla alla dokument som hör till projektet. Klicka på +-symbolen för att skapa mappar för dina dokument.

Senast uppdaterad 2 maj 2025
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN