1. Hem
  2. Ordrar
  3. Projekt (beta)

Projekt (beta)

Projekt-funktionen är under utveckling.

Under ett projekt kan du samla alla ordrar (serviceorder, arbetsorder, försäljningsorder) och läcksökningar (om ni använder den funktionen) kopplade till ditt projekt. För att anpassa projekt kan du skapa egendefinierade fält.

För att se funktionen behöver du ha användarrättigheter för Projekt. Har du inte rättighet att ställa in rättigheter själv kontaktar du en hos er som har admin-rättigheter.

Steg 1-2 kräver admin-rättighet.

Steg 1:
Ställ in rättigheter

Ställ in rättigheter för Projekt genom att klicka på användarens namn och välja Ändra rättigheter. Scrollar ner till Projekt (BETA) och markera vilka rättigheter användaren ska ha.

Steg 2:
Skapa egna fält

För att anpassa systemet efter era behov kan du skapa egendefinierade fält. Fälten skapar du i Modulinställningar Projektinställningar.

Läs mer om egendefinierade fält här.

Steg 3:
Skapa ett projekt

Projekt hittar du under Utför.

  1. Klicka på + för att skapa ett projekt.
  2. Ge projektet ett namn och fyll i en beskrivning.
  3. Spara.

Steg 4:
Koppla ordrar till ditt projekt

Lägg till ordrar på projektet genom att klicka på +.

Vill du härifrån skapa en ny order klickar du på + i rutan.

Egendefinierade fält

Har ni egendefinerade fält väljer du ett förslag i listan eller skriver in ett nytt.

Senast uppdaterad 14 oktober 2024
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
Vi hjälper dig.
Kontakta supporten