• 24-11-06 – Tidsåtgång

    När du vet hur lång tid en service normalt tar – ange Tidsåtgång När du skapar ett nytt serviceobjekt kan du ange det antal dagar som normalt behövs för en service på objektet. När du sedan lägger ut arbetet i Planeraren kommer systemet att anpassa tiden. Exempel: Anger du 2…

  • Stängt för serverunderhåll 5 november fr kl 20

    Uppdatering kl 21.12 Arbetet är klart. Den 5 november från kl 20.00 stänger vi Serviceprotokoll för underhållsarbete. Arbetet beräknas ta cirka 2 timma. Vi hoppas på er förståelse för detta uppehåll för att genomföra nödvändiga uppgraderingar.

  • 24-10-22 – unikt ID, snyggare protokoll, se uppladdade filer …

    Visa unikt ID Med denna Serviceobjektsinställning skapas ett unikt löpnummer (ID) för serviceobjektet. ID automatgenereras och kan inte ändras. Detta nummer blir alltså utöver serienummer och maskinnummer. Placering bilder från servicepunkter vid utskrift av protokoll Äntligen har vi fixat så att bilder på servicepunkter skrivs ut ihop med servicepunkterna och…

  • 24-10-10 – Ny kompakt vy, utskriftsinställning, mallinfo…

    Med den nya inställningsmöjligheten Kompakta ordrar får du denna kompakta lista över era ordrar i Resurs-vyn. Utplacerade ordrar får en grå bakgrund så du snabbt ser vilka som är klara. Gör så här för att välja denna vy: Vill du inte ha pris på utskrifter? Nu finns inställningar för att…

  • 24-09-16 – sök på leverantörers artikelnr + test av dokumentmappar

    Sök på leverantörers artikelnummer Genom att markera i filtret ”Inkludera leverantörens artikelnummer och beskrivning i sökningen” får du träff även på leverantörers artikelnummer. Vill du också kunna söka på leverantörens artikelnummer på ordrar (bild 2) krävs en inställning i Artikelinställningar (bild 3). För det krävs admin-rättigheter. Början på en mappstruktur…

  • 24-09-05 – nytt fält för pris och nytt serviceprotokoll

    Så här visas prissummeringen All prisinformation finns nu samlat i ett eget fält under uppdraget/objektet. Gäller arbetsorder, serviceorder, försäljningsorder och offert. Skapa nytt serviceprotokoll Behöver du lägga till ett nytt serviceobjekt på en befintlig serviceorder? Använd länken Skapa nytt serviceprotokoll längst ner på ordern. Protokollet du skapar får samma nummer…

  • 24-08-20 – nu hänger taggarna med, utveckling felanmälan …

    Nu hänger taggarna med! Taggar du sätter på kunden, anläggningen och/eller objektet följer nu med till ordrar. Du ser dem också i detaljlistan men än så länge endast på ordrar som är skapade eller ändrade fr o m 2024-08-20. Anteckningar på felanmälan Anteckningar på en felanmälan kan du använda för…

  • 24-07-30 – Ändring ang tilldelad, nya taggar för egen mall, datum i servicemallen mm

    UPPDATERAD 2024-08-02 Ändring v.g. ta bort tilldelning Tilldelningen tas numera bort automatiskt OM samtliga bokningar är borttagna från användaren på den ordern. Tidigare var du tvungen att aktivt ta bort tilldelningen. Datum i servicemall Skriver du ofta datum i servicepunkterna? Lägg till en servicepunkt i din servicemall där datum finns med…

  • 2024-06-27 – Uppdatera position på anläggning, ny serviceorderinställning, kundsignatur på AO mm.

    Uppdaterad 2024-07-01 Kundsignatur på arbetsorder Precis som på serviceorder kan ni nu aktivera kundsignatur på arbetsorder. Inställningarna hittar du i Gruppinställningar – Modulinställningar – Arbetsorderinställningar. Där hittar du också fler krav som kan ställas in för att en arbetsorder ska kunna signeras. För att ställa in dessa krävs admin-rättighet. Att…