• 25-11-25 – inköpsorder och restorder

    ”Skapa med negativt antal” Ska du skapa en kreditorder från en arbetsorder kan du markerar Skapa med negativt antal så anges antalet med ett minustecken (- 1). Innehåller kreditordern tidsartiklar? För att behålla tiden på teknikerns tidsrapport markerar du även Behåll artiklar på ordern. Om inte tas tiden bort från…

  • 25-11-20 – Nu kan du använda taggar även i standardmallar för e-post

    Nu kan du lägga in taggar för att skapa e-postmeddelande speciellt anpassade för din verksamhet. Läs mer om hur du skapar egna e-postmeddelande. Dessa taggar kan du använda: Tagg Ger denna information {company} Gruppens/bolagets namn {customer} Kundens namn {facility} Anläggningens namn {address} Adress. Anläggningsadress, om inte sådan finns hämtas besöksadress…

  • 25-11-19 – Offert-ändring

    Nu lanserar vi en ny ikon! Offert har fått en alldeles egen ikon. Alla tidigare varianter under offert har ersatts av denna symbol – en stilisera penna och papper. Tidigare har vi använt symboler för vad som gjorts med offerten t ex att en arbetsorder skapats. Nu blir det tydligare…

  • 25-11-17 – Nya inställningar i arbetsorder och serviceprotokoll, egen status i försäljningsorder och nyheter i Fortnox

    Ny Arbetsorderinställning ”Spara kontaktpersonen på anläggnings- och kundkort”. Förra månaden lades möjligheten att välja om beställare ska sparas. Nu har vi också fixat detta för kontaktperson. Båda är inställda på spara som standard så önskar du inte ändra behöver du inte göra något. Att ändra denna Arbetsorderinställning kräver adminrättigheter. Ny…

  • 25-10-22 – Nya inställningar för uppladdade filer och i planeraren

    Ny Gruppinställning ang uppladdade filer Nu finns äntligen möjligheten att välja om uppladdade bilder och dokument ska visas för era kundanvändare som standard. När du laddar upp en fil är valet ”Visas för kundanvändare” då alltid ibockad. Detta val är inte standard så ni som önskar denna nya inställning behöver…

  • 25-10-16 – Egenkontroll på serviceobjekt, nya inställningar för serviceobjekt, AO och beställare, csv ändrat till Excel samt nytt filtreringsval i Att göra

    Nya serviceobjektsinställningar ”Visa tilläggsguiden för nya serviceobjekt” Denna inställning är för er som aldrig använder guiden för att lägga till ett serviceobjekt. Ni slipper då popupen som frågar om guiden ska användas. Den uppmärksamme ser kanske att vi också lagt till så man ser sina egendefinierade fält (det fältet som…

  • 25-08-20 – visa delar till nästa service, offert-nyheter, ny Lagervaror …

    Ny serviceprotokollsinställning – Visa delar till nästa service Med den här inställningen läggs ett särskilt fält till på serviceordern där du kan lägga till artiklar/delar som behöver beställas inför nästa service. Som vanligt klickar du på ”varukorgen” för att skapa en inköpsorder. Admin-rättighet krävs. Lagervaror ombyggd När du är i…

  • 25-08-07 – Inställningen för att aktivera vissa kommentarer har flyttat

    Inställningar för att visa kommentarer från kundkort, anläggning och serviceobjekt har flyttat till Modulinställningar – Gruppinställningar. Dina val har följt med så du behöver inte göra något med anledning av flytten. Du kan nu använda servicemallar på Felanmälan och Rapport.