• 25-01-20 – Fria serviceintervall, nyheter för Fortnox-användare, egen status på SO, nya taggar …

    Ny Serviceobjektsinställning – Tvinga överlappande serviceintervall Den nya serviceobjektsinställningen ”Tvinga överlappande serviceintervall” är som standard ibockad och överlappar intervallen inte varandra får du en varning. Du kan läsa mer om serviceintervall i artikeln om att lägga till ett serviceobjekt. Bockar du ur denna inställning kan du däremot lägga in intervall…

  • 24-12-27 – Nya inställningar för planeraren mm

    Nya inställningar för Planeraren För att snabba upp Planeraren har vi lagt till en ny inställningen under ”kugghjulet” –Uppdatera planeraren automatiskt. Markera den när du har behov av att planeraren alltid är uppdaterad, t ex om ni har planeraren på en TV-skärm, om du sitter med planeraren öppen länge eller…

  • 24-12-17 – Ny Fortnox-inställning gällande Er referens

    Sätt beställare som er referens För er som vill skicka beställaren på en arbetsorder istället för kontaktpersonen som Er referens i Fortnox finns nu en inställning för det i integrationsbeställningarna. Inställningen gör du genom att gå till era Gruppinställningar, klicka på Fortnox under rubriken Integrationer och sedan Ändra. Längst ner…

  • 24-12-16 – Skapa egen orderbekräftelse

    Skapa en egen mall för orderbekräftelse Nu kan du skapa en egen mall för era orderbekräftelser för arbetsordrar. Du använder samma taggar som för arbetsordermallar. Här hittar du alla taggar. Mallen laddar du upp under Gruppinställningar – Modulinställningar – Arbetsorderinställningar.(Kräver admin-rättigheter.) När du sedan klickar på E-post / SMS –…

  • 24-12-09 – offertnyheter, ny leverantör Trex.Part, kommentarer på utskriften …

    Offertnyheter Nu har startsidan för Offert blivit lite mer lik ordrar. Ej arbetat? När du nu klickar i ”Ej arbetat” i tidsrapporten läggs det automatiskt till en tidsrad med det antal timmar du är anställd på (t. ex. 8 tim). Välj sedan typen för din ledighet (tjänstledig, VAB …). Ny…

  • 24-11-06 – Tidsåtgång

    När du vet hur lång tid en service normalt tar – ange Tidsåtgång När du skapar ett nytt serviceobjekt kan du ange det antal dagar som normalt behövs för en service på objektet. När du sedan lägger ut arbetet i Planeraren kommer systemet att anpassa tiden. Exempel: Anger du 2…

  • 24-10-22 – unikt ID, snyggare protokoll, se uppladdade filer …

    Visa unikt ID Med denna Serviceobjektsinställning skapas ett unikt löpnummer (ID) för serviceobjektet. ID automatgenereras och kan inte ändras. Detta nummer blir alltså utöver serienummer och maskinnummer. Placering bilder från servicepunkter vid utskrift av protokoll Äntligen har vi fixat så att bilder på servicepunkter skrivs ut ihop med servicepunkterna och…

  • 24-10-10 – Ny kompakt vy, utskriftsinställning, mallinfo…

    Med den nya inställningsmöjligheten Kompakta ordrar får du denna kompakta lista över era ordrar i Resurs-vyn. Utplacerade ordrar får en grå bakgrund så du snabbt ser vilka som är klara. Gör så här för att välja denna vy: Vill du inte ha pris på utskrifter? Nu finns inställningar för att…