• 25-06-16 – Ny servicepunkt, bokningstyp och egendefinierade fält

    Ny Serviceprotokollsinställning Visa servicepunktsstatus ”Bevaka”. Denna inställning lägger till ett ”öga” i servicemallen för att signalera att du måste vara uppmärksam på något i punkten. Informationen läggs på protokollet under rubriken Status. Dold bokning i planeraren Ny valmöjlighet i Planerarinställningar – Bokningstyper. Kryssrutan längst till höger när du anger bokningstyper…

  • Driftsstörningen avhjälpt

    25-06-05 kl 09:28 Felet avhjälpt. 25-06-05 kl 09:10 Just nu upplever vi driftsstörningar. Arbete pågår för att åtgärda felet!

  • 25-05-27 – Flikar i Serviceorder

    Många objekt på ordern? För att snabba upp för er som har 10 eller fler serviceobjekt på en order är objekten nu ihopflikade. Klicka på + för att öppna objektet du ska jobba med. Vi hoppas detta ska underlätta och ge dig bättre överblick på servicen.

  • Planerat underhåll 27 maj

    UPPDATERING Arbetet är klart! Tisdag 27 maj, kl 13:00 – 13.30 (11.00 – 11.30 UTC) kommer Serviceprotokoll att vara nere för underhåll. Detta för att optimera och säkerställa driften framöver. Vi ber så mycket om ursäkt för avbrottet och uppskattar er förståelse. Genom att använda offline-läget kan du fortsätta jobba under…

  • 25-05-22 – Kortkommandon, smidigare offerter

    Dessa kortkommandon kan du använda i serviceprotokoll: Alt+N: NyAlt+S: SparaAlt+E: Ändra (öppnar en order t ex)Alt+C: AvbrytAlt+L: Tillbaka till listvynAlt+K: Ladda upp (öppnar Utforskaren/Finder)Alt+Right: Bläddra till nästaAlt+Left: Tillbaka till föregående sidaAlt+Down: Gå till knapparna (längst ner på en sida) Alt: Håll inne Alt-knappen när du glömt bort vilka kortkommandona är…

  • 25-05-15 – Ny kundinställning, mall för epost, statistik igen, egendefinierade fält …

    Företag eller Privat som standardtyp? För att underlätta för er som jobbar mycket mot privatkunder har vi lagt till en ny Kundinställning: Sätt privat som standardtyp. Den innebär att när ni lägger in nya kunder får alla typen Privat och fältet personnummer visas istället för organisationsnummer. Inställningen kräver admin-rättighet och…

  • 25-04-22 – Klarmarkera serviceprotokoll

    Ska varje tilldelad tekniker kunna klarmarkera sin del av en serviceorder? VILLKOR: Teknikern måste vara tilldelad ordern. Steg 1: Ställ in rättigheten (kräver admin-rättigheter) Steg 2: När du är klar med din del av ett serviceprotokoll Under Tilldelat ser du nu en markering (en grön bock) att du klarmarkerat din del av arbetet. Ser…

  • 25-04-16 – Nya inställningar och rättigheter

    Ny rättighet att ställa in I samband med att man utför ett serviceprotokoll kan man lägga till ett serviceobjekt. För att kunna lägga till ett serviceobjekt krävs den rättigheten. Klicka på användarens namn i Gruppinställningar. Scrolla ner till Serviceprotokoll finns nu en ny rättighet – ”Lägg till serviceobjekt”. Inställningen kräver…

  • 25-03-31 – Företag eller Privat? Ny inställning för kund

    Ny funktion på kundkort – Kundtyp Det finns nu ett nytt fält överst på kundkortet – TYP – där du anger om kunden är Företag eller Privat. Som standard väljs Företag när du lägger till en ny kund och på de kunder du har nu. Funktionen är tänkt att underlätta…