• 25-07-16 – Nyheter angående egen status och egendefinierade fält

    Ny rättighet ”Se alla egendefinierade statusar” Valet finns för Arbetsorder och Service(order). Rättigheten är markerad som standard så du behöver endast agera om någon tekniker INTE ska se vissa av era egendefinierade status. Inställningen kräver admin-rättighet.Läs mer om funktionen under punkt 4 här. TYP på egendefinierade fält På alla egendefinierade…

  • 25-07-09 – Dölj artikel för inloggad kund och vid utskrift på en order

    Sedan tidigare har du på artikelposten kunnat ställa in om en artikel ska visas för inloggad kund och på utskrifter. Nu kan du även ställa in detta för en enskild artikel när du lägger till den på en order. Möjligheten finns på dessa ordertyper: Längst till höger på en artikelrad…

  • 25-07-03 – Avvikelserapport

    Nu finns möjligheten att skapa en avvikelserapport. Rapporten listar punkter där status inte är satt till ok eller Ej tillämplig. Du hittar funktionen under samlingsfunktionen på kund, anläggning, serviceobjekt och serviceprotokoll. Gör så här: I csv-filen som skapas finns information om kund, anläggning, serviceobjekt och alla servicepunkter som ni skapat. För…

  • 25-06-24 – Nya servicepunkts- och planerarinställningar, ny rättighet och statistik på artikelgrupp

    Ny servicepunktsinställning Välj vilka servicepunktstatusar som ni vill använda. Som standard är alla markerade utom ”Bevaka”. Inställningen hittar du i Gruppinställningar – Serviceprotokollsinställningar. Inställningen gäller då alla era serviceordrar. Påbörjade och klarmarkerade protokoll påverkas inte av en eventuell ändring i inställningarna. Inställningen kräver admin-behörighet. Nyheter i Planeraren Nytt under kugghjulet…

  • 25-06-16 – Ny servicepunkt, bokningstyp och egendefinierade fält

    Ny Serviceprotokollsinställning Visa servicepunktsstatus ”Bevaka”. Denna inställning lägger till ett ”öga” i servicemallen för att signalera att du måste vara uppmärksam på något i punkten. Informationen läggs på protokollet under rubriken Status. Dold bokning i planeraren Ny valmöjlighet i Planerarinställningar – Bokningstyper. Kryssrutan längst till höger när du anger bokningstyper…

  • 25-05-27 – Flikar i Serviceorder

    Många objekt på ordern? För att snabba upp för er som har 10 eller fler serviceobjekt på en order är objekten nu ihopflikade. Klicka på + för att öppna objektet du ska jobba med. Vi hoppas detta ska underlätta och ge dig bättre överblick på servicen.

  • Planerat underhåll 27 maj

    UPPDATERING Arbetet är klart! Tisdag 27 maj, kl 13:00 – 13.30 (11.00 – 11.30 UTC) kommer Serviceprotokoll att vara nere för underhåll. Detta för att optimera och säkerställa driften framöver. Vi ber så mycket om ursäkt för avbrottet och uppskattar er förståelse. Genom att använda offline-läget kan du fortsätta jobba under…

  • 25-05-22 – Kortkommandon, smidigare offerter

    Dessa kortkommandon kan du använda i serviceprotokoll: Alt+N: NyAlt+S: SparaAlt+E: Ändra (öppnar en order t ex)Alt+C: AvbrytAlt+L: Tillbaka till listvynAlt+K: Ladda upp (öppnar Utforskaren/Finder)Alt+Right: Bläddra till nästaAlt+Left: Tillbaka till föregående sidaAlt+Down: Gå till knapparna (längst ner på en sida) Alt: Håll inne Alt-knappen när du glömt bort vilka kortkommandona är…

  • 25-05-15 – Ny kundinställning, mall för epost, statistik igen, egendefinierade fält …

    Företag eller Privat som standardtyp? För att underlätta för er som jobbar mycket mot privatkunder har vi lagt till en ny Kundinställning: Sätt privat som standardtyp. Den innebär att när ni lägger in nya kunder får alla typen Privat och fältet personnummer visas istället för organisationsnummer. Inställningen kräver admin-rättighet och…

  • 25-04-22 – Klarmarkera serviceprotokoll

    Ska varje tilldelad tekniker kunna klarmarkera sin del av en serviceorder? VILLKOR: Teknikern måste vara tilldelad ordern. Steg 1: Ställ in rättigheten (kräver admin-rättigheter) Steg 2: När du är klar med din del av ett serviceprotokoll Under Tilldelat ser du nu en markering (en grön bock) att du klarmarkerat din del av arbetet. Ser…