Projekt-funktionen är under utveckling.
Under ett projekt kan du samla alla ordrar (serviceorder, arbetsorder, försäljningsorder) och läcksökningar (om ni använder den funktionen) kopplade till ditt projekt. För att anpassa projekt kan du skapa egendefinierade fält.
För att se funktionen behöver du ha användarrättigheter för Projekt. För det krävs admin-rättigheter, Har du inte det kontaktar du en hos er som har admin-rättigheter.
Steg 1-2 kräver admin-rättighet.
Steg 1:
Ställ in rättigheter
Ställ in rättigheter för Projekt genom att klicka på användarens namn och välja Ändra rättigheter. Scrollar ner till Projekt (BETA) och markera vilka rättigheter användaren ska ha.
Steg 2:
Skapa egna fält
För att anpassa systemet efter era behov kan du skapa egendefinierade fält. Fälten skapar du i Modulinställningar – Projektinställningar.
Läs mer om egendefinierade fält här.
Steg 3:
Skapa ett projekt
Projekt hittar du under Utför.
- Klicka på + för att skapa ett projekt.
- Ge projektet ett namn och fyll i en beskrivning.
- Har du skapat egendefinierade fält visas de också här. Du kan välja mellan de inlagda förslagen eller skriva in egen text.
- Spara.
Steg 4:
Koppla ordrar till ditt projekt
Lägg till ordrar på projektet genom att klicka på +.
Vill du härifrån skapa en ny order klickar du på + i popuprutan (markerad med rött i bilden nedan).