1. Hem
  2. Resursplanering
  3. När det blivit fel i Tidsrapporten

När det blivit fel i Tidsrapporten

Har du råkat ange fel dag för din arbetstid på en order, ordern är signerad, satt till Klar för fakturering och tidsrapporten Klarmarkerad?

Fungerar inte nedanstående behöver du be en med admin-rättigheter att hjälpa dig.

Börja med att rätta till ​datum på ordern.

  1. Gå till ordern. Välj Återställ eller Ändra, beroende på vad som är tillgängligt och vilka rättigheter du har.
  2. Rensa signaturen på den felaktiga arbetstiden​. (Klicka på symbolen för signering så öppnas en liten ruta. Klicka på Rensa signatur)
  3. Klicka på Ändra längst ner på ordern.
  4. Ändra till rätt datum.
  5. ​Spara/Signera​.

​Gå sedan till tidsrapporten

Nu har du arbetstiden ​från ordern på rätt dag​, men tiden måste också tas bort från den felaktiga​ dagen.

  1. Bocka ur Klarmarkerad för den ​felaktiga dagen​.
  2. Spara.
  3. Öppna dagen igen.
  4. Klicka på röda krysset på den felaktiga dagen. I detta steg tas tiden (antal tim) bort.
  5. Spara
  6. Öppna dagen igen och klicka på det röda krysset igen. Nu tas hela ordern bort.
  7. Klarmarkera dagen
  8. Spara.

​Glöm inte Klarmarkera den ”rätta” dagen.

Senast uppdaterad 10 november 2025
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN