1. Hem
  2. Resursplanering
  3. När det blivit fel i Tidsrapporten

När det blivit fel i Tidsrapporten

Har du råkat ange fel dag för din arbetstid på en order, ordern är signerad, satt till Klar för fakturering och tidsrapporten Klarmarkerad?

Börja med att rätta till ​datum på ordern.

  1. Gå till ordern. Välj Återställ.
  2. Rensa signaturen på den felaktiga arbetstiden​. (Klicka på symbolen för signering så öppnas en liten ruta. Klicka på Rensa signatur)
  3. Klicka på Ändra längst ner på ordern.
  4. Ändra till rätt datum.
  5. ​Spara/Signera​.

​Gå sedan till tidsrapporten

Nu har du arbetstiden ​från ordern på rätt dag​. Men tiden måste också tas bort från den felaktiga​ dagen.

  1. Bocka ur Klarmarkerad för den ​felaktiga dagen​.
  2. Spara.
  3. Öppna dagen igen.
  4. Klicka på röda krysset på den felaktiga dagen. I detta steg tas tiden (antal tim) bort.
  5. Spara
  6. Öppna dagen igen och klicka på det röda krysset igen. Nu tas hela ordern bort.
  7. Klarmarkera dagen
  8. Spara.

​Glöm inte Klarmarkera den ”rätta” dagen.

Senast uppdaterad 2 april 2024
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
Vi hjälper dig.
Kontakta supporten