En avvikelserapport listar punkter där status inte är satt till ok eller Ej tillämplig.
Du hittar funktionen under samlingsfunktionen på kund, anläggning, serviceobjekt och serviceprotokoll.

Gör så här:
- Gör en filtrering/sökning för att begränsa urvalet.
- Klicka på knappen ”Samlingsfunktion” – se symbolen ovan.
- Markera de poster du vill ha ut rapporten för. T ex en viss kund eller en viss typ av serviceobjekt. (Här finns instruktioner kring hur du markerar.)
- Under rubriken RAPPORT anger du sedan ett tidsintervall (gäller ej för Serviceprotokoll*) och klickar på Skriv ut avvikelserapport (csv).
I csv-filen som skapas finns information om kund, anläggning, serviceobjekt och alla servicepunkter som ni skapat. För varje servicepunkt listas antal anmärkningar.
Längst ner i filen hittar du en summering av avvikelserna / servicepunkt.

*Du kan använda filter-funktionen för att ange tidsintervall istället.