1. Hem
  2. Kontoinställningar
  3. Hur ändrar jag vilka notifikationer och e-postmeddelanden jag vill ha?

Hur ändrar jag vilka notifikationer och e-postmeddelanden jag vill ha?

Notifikationer

Notifikationerna visas uppe i övre högra delen av skärmen när du är inloggad i systemet. Dessa är standard och kräver ingen inställning av dig.

Klicka på symbolen så ser du alla dina notifikationer. Ta bort en notifikation genom att klicka på det röda krysset.

Läs mer om symbolerna i huvudet.

Dina kontoinställningar

För att göra nedanstående inställningar klickar du på ditt användarnamn.

Skicka epost vid notifikation

Skickar ett e-postmeddelande till din e-postadress när en ny notifikation skapas. Om du blir tilldelad en order eller om du är tilldelad en kundanvändare som lägger in en felanmälan skickas alltid ett e-postmeddelande.
Övriga e-postmeddelanden ställer du in under rubriken Notifikationer på dina kontoinställningar.

Skicka SMS vid notifikation

Aktiverar SMS-notifikationer. Skriv in ditt mobilnummer i fältet Telefon. Numret måste anges med landskod med ett ”+” före.
Vilka meddelanden du vill ha ställer du in under Notifikationer.

Skicka pushnotis vid notifikation.

Aktiverar pushnotiser för din enhet. Detta gör det möjligt för systemet att skicka notifikationer även när du inte är inloggad i systemet.

OBS! Detta fungerar bara på vissa webbläsare och telefoner. Om rutan är “utgråad” så har du antingen nekat tillåtelse till notifikationer eller så stöds inte din webbläsare/telefon ännu.

Ställ in dina notifikationer

Om du valt att få notifikationer via e-post eller SMS ställer du in för vilka aktiviteter och ändringar du vill ha notifikationer under Notifikationer. E-post-meddelande/SMS skickar med information om vilken order det gäller och ev. kund.

Tänk på att ditt admin-konto (det som har ett admin. före ditt användarnamn) inte skickar epost då det inte är en ”riktig” e-post.

Servicepåminnelse

Aktiverar en påminnelse i form av en notifikation. Den kommer att visas en vecka innan en planerad och obokad service inträffar. Servicepåminnelse kan fås på tilldelade serviceordrar eller på alla serviceordrar.

Här kan du också ställa in vilket fokus du vill ha, dvs var markören ställer sig, när du lägger in artiklar – beskrivning eller artikelnummer.

Tilldelad kund

Om du är tilldelad en kund får du alltid en notifikation när kunden lagt in en felanmälan.

Senast uppdaterad 27 januari 2024

Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
Vi hjälper dig.
Kontakta supporten