Taggar

Använd taggar för att snabbt se, hitta och sortera fram kunder, anläggningar, serviceobjekt eller artiklar. Taggar kan också sättas på Arbetsorder, Serviceorder, Försäljningsorder, Inköpsorder och Kontaktorder.

Ni väljer själva vilka taggar ni vill använda. Rekommenderat är att använda en standard inom ert arbetsområde och ta fram en lista för just era behov innan ni börjar sätta taggar i systemet.

Steg 1 – Skapa taggar

Gör så här:

  1. Logga in med ett adminkonto.
  2. Gå till modulinställningar och klicka på Tagginställningar.
  3. Fyll i fälten. För varje tagg kan du välja att ange en kommentar samt välja en färg.
  4. Klicka på kugghjulet och välj var taggen ska kunna användas.
  5. Klicka på spara.

Taggarna kan sorteras genom att med muspekaren ta tag i och dra de tre prickarna.

Välj var taggen kan användas.
Välj färg för taggen.

Steg 2 – Sätt taggar

OBS: Denna video är från när bara vissa funktioner kunde taggas. Ny kommer!

Under detaljvyn finns fältet Taggar. Klicka på Ändra när du vill ange eller ändra taggar. Alla taggar som du angett för respektive register visas i en dropdown-lista. Välj den eller de taggar du vill ha. Taggen sparas automatiskt på posten.

Klicka på röda krysset för att stänga.

Steg 3 – Visa kategorin Taggar

Taggarna visas på en post när du valt listvyn.

Vill du även se taggarna även i den detaljerade listvyn gör du så här:

Klicka på den högra symbolen för detaljerad listvy
  1. Välj att visa detaljerade listvyn.
  2. Klicka på plus-symbolen längst till höger.
  3. Klicka på Välj kategori.
  4. Välj Taggar.

Fältet Taggar kan flyttas genom att dra i rubriken dit du vill ha den. Klicka på rubriken för att sortera efter taggarna.

Sök taggar

Klicka på Filter-symbolen och välj vilka taggar du vill visa i listan.

Vill du kombinera taggar markera Matcha kombination.

Senast uppdaterad 15 april 2024
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
Vi hjälper dig.
Kontakta supporten