Du kan lägga till kommentarer till en på order och offert. Kommentarerna kan ändras eller tas bort, visas för kund eller endast internt.
Du kan lägga till en kommentar på två sätt.

I listläget: Klicka på pratbubblan till höger på en order. Se bild 1 och 3.
I en öppen order: Klicka på +Lägg till kommentar. Se bild 2


Du behöver alltså inte klicka på Ändra-knappen för ordern.
Ändra kommentar

Klicka på pennan om du vill ändra eller ta bort kommentarer.
Vem ser kommentarer?
Kommentarerna visas inte automatiskt för kunden. Vill du låta en kund som är inloggad se kommentarerna kan du ändra det genom att avmarkera Intern.
Texten (visas för kund) läggs till efter ditt namn i kommentarsfältet. Se exemplet i skärmdumpen nedan.

Kommentarer på utskrifter
Vill du att kommentarer ska följa med på utskrifter behöver du markera det i era inställningar under Utskriftsinställningar – ”Inkludera kommentarer i utskrift” på respektive funktion där du vill ha med kommentarer. Inställningsmöjligheten finns för:
- Arbetsorder
- Serviceprotokoll
- Försäljningsorder
- Offert