1. Hem
  2. Smarta funktioner
  3. Kommentarer i arbets- och serviceorder

Kommentarer i arbets- och serviceorder

Du kan lägga till kommentarer till en arbetsorder eller en serviceorder. Kommentarerna kan ändras eller tas bort, visas för kund eller endast internt.

Du kan lägga till en kommentar på två sätt.

I listläget: Klicka på pratbubblan till höger i en arbetsorder. Se bild 1 och 3.

I en öppen order: Klicka på +Lägg till kommentar. Se bild 2

Bild 1: I listan över ordrar ser du att det finns kommentarer genom siffran vid ”pratbubblan”. Se också bild 3. Där visas hur det ser ut om du klickat på pratbubblan.

Bild 2: Så här ser det ut när du öppnar en befintlig order. I Kommentarsfältet kan du snabbt lägga till, ta bort eller ändra en kommentar. Glöm inte klicka på spara-knappen under kommentarsfältet när du ändrat eller lagt till en kommentar.
Du behöver alltså inte klicka på Ändra-knappen för ordern.

Ändra kommentar

Klicka på pennan om du vill ändra eller ta bort kommentarer.

Vem ser kommentarer?

Kommentarerna visas inte automatiskt för kunden. Vill du låta kunden se kommentarerna kan du ändra det genom att avmarkera Intern. Boxen där du avmarkerar kommer upp först när du sparat din nyskapade order.

Texten (visas för kund) läggs till efter ditt namn i kommentarsfältet. Se exemplet i skärmdumpen nedan.

Bild 3. Så här ser det ut när du klickat på ”pratbubblan” för en AO eller SO i listan över ordrar. Samtliga kommentarer visas och genom att klicka på symbolen med en penna kan du ändra kommentaren utan att öppna ordern.
Senast uppdaterad 27 januari 2024
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
Vi hjälper dig.
Kontakta supporten