Taggar

Använd taggar för att snabbt se, hitta och sortera fram kunder, anläggningar, serviceobjekt eller artiklar.

Taggar du sätter på kunden, anläggningen och/eller objektet följer med till ordrar.

Taggar kan också sättas på Arbetsorder, Serviceorder, Försäljningsorder, Inköpsorder och Kontaktorder – överallt där du ser Taggar: Ändra.

Ni väljer själva vilka taggar ni vill använda. Rekommenderat är att använda en standard inom ert arbetsområde och ta fram en lista för just era behov innan ni börjar sätta taggar i systemet.

Steg 1 – Skapa taggar

Gör så här:

  1. Logga in med ett adminkonto.
  2. Gå till modulinställningar och klicka på Tagginställningar.
  3. Fyll i fälten. För varje tagg kan du välja att ange en kommentar samt välja en färg.
  4. Klicka på kugghjulet och välj var taggen ska kunna användas.
  5. Klicka på spara.

Taggarna kan sorteras genom att med muspekaren ta tag i och dra de tre prickarna.

Välj var taggen kan användas.
Välj färg för taggen.

Steg 2 – Sätt taggar

OBS: Denna video är från när bara vissa funktioner kunde taggas. Ny kommer!

Under detaljvyn finns fältet Taggar. Klicka på Ändra när du vill ange eller ändra taggar. Alla taggar som du angett för respektive register visas i en dropdown-lista. Välj den eller de taggar du vill ha. Taggen sparas automatiskt på posten.

Klicka på röda krysset för att stänga.

Steg 3 – Visa kategorin Taggar

Taggarna visas på en post när du valt detaljvyn.

Fr o m 24-08-20 visas även taggar från kund, anläggning och serviceobjekt i detaljlistläget under förutsättning att ordern skapats eller ändrats efter det datumet.

Sök taggar

Klicka på Filter-symbolen och välj vilka taggar du vill se i listan.

Vill du kombinera taggar markera Matcha kombination.

Senast uppdaterad 20 augusti 2024
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
Vi hjälper dig.
Kontakta supporten