Har ni saker som ska göras ofta och regelbundet? Då kan det enklast vara att skapa en Återkommande arbetsorder.
Så här gör du:
Alt 1:
Utgå från en befintlig eller skapa en ny arbetsorder, klicka på Gör till återkommande längst ner på sidan.
Fyll i tidsintervall och (eventuell) veckodag.
När du utfört arbetsordern, signerat och markerat Klar för fakturering skapas nästa arbetsorder automatiskt.
Alt 2:
Gå till Funktion > Återkommande arbetsordrar.
- Klicka på +tecknet för att skapa en ny återkommande arbetsorder. Formuläret är detsamma som för arbetsorder kompletterat med tidsintervaller du kan ställa in.
- Spara.
- Klicka på Generera arbetsorder längst ner på sidan. Nu skapas den första arbetsordern utifrån dina inställningar för den återkommande arbetsordern.
För att ändra inställningar och se listan över alla genererade återkommande arbetsordrar klickar du på länken efter Återkommande:
Administratörer
Lägg till rättigheten på användarna Sätt till återkommande. Du hittar den under Gruppinställningar – Rättigheter för användare – Arbetsorder.