1. Hem
  2. Integrationer
  3. Integration med Spiris (fd Visma eEkonomi)

Integration med Spiris (fd Visma eEkonomi)

”Övriga Integrationer” måste vara aktiverat i ditt Spiris-konto för att kunna skapa en integration med oss. Notera att det kan tillkomma en kostnad för detta tillval i Spiris. Priset hittar du när du loggat in på ditt Spiris-konto.

Bild 1: Så här aktiverar du integration med Spiris Bokföring & Fakturering:
Klicka på Fler funktioner (1) – Funktioner (2) Övriga integrationer (3) under Filter och till sist Integration (4).


Integrera med Spiris

  1. Logga in på ditt Spiris-konto.
  2. Aktivera tillvalet Integration.
    Du hittar det genom att klicka på Fler funktioner (1) – Funktioner (2) – under Filter – Övriga integrationer (3) och sedan Integration (4). Se skärmdump ovan.
    Du slussas till en ny sida där du väljer att aktivera Integration.
  3. Gå tillbaka till Serviceprotokoll.se och logga in.
    Admin-rättighet krävs.
  4. Klicka på Lägg till integration längst ner på sidan Gruppinställningar.
  5. Välj Visma eEkonomi i listan.
  6. Välj vilka inställningar du vill ha (se nedan). Dessa kan ändras och väljas senare.
  7. Klicka på Spara.
  8. Godkänn att Serviceprotokoll får tillgång till dina Spiris-tjänster.
  9. Om du inte är inloggad på Spiris slussas du vidare till Spiris inloggningsruta. Logga in.

Klart!

INTEGRATIONSINSTÄLLNINGAR du kan göra för Spiris – Bokföring & Fakturering (fd Visma Eekonomi)

Den vanligaste inställningen är att synka artiklar och kunder. Inställningarna kan ändras när som helst.

Integrationsinställningar

  •  Ta med uppdragsbeskrivning
  •  Ta med uppdrags-fel/orsak
  •  Synka uppdaterade artiklar
  •  Synka uppdaterade kunder
  •  Summera artikelrader
  •  Ta med teknikerns namn på orderrader
  •  Visa anläggning på artikelrader
  •  Visa ordernummer på artikelrader

IGNORERA SUMMERING AV ARTIKELRADER FÖR
Ange vilka artikelrader som inte ska tas med i summering.

Senast uppdaterad 10 september 2025
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN