1. Hem
  2. Kom igång
  3. Lägga till användare

Lägga till användare

Varje ny användare genererar en ny licens. Er debitering ändras automatiskt.

För att lägga till en ny användare i systemet krävs admin-rättighet.

Så här gör du för att lägga till en ny användare:

  1. Gå längst ned på sidan Gruppinställningar och klicka på länken ”Lägg till användare”
  2. Fyll i användarens e-postadress. Denna blir sedan användarnamnet som hen loggar in med.
    • Användarnamnet måste vara en giltig e-postadress.
    • Läs igenom texten och godkänn genom att trycka in knappen.
    • Användaren får inloggningsuppgifterna skickade till sig via e-post.
  3. När du klickat på Skapa användare slussas du vidare till ”Kontoinställningar”. Här ställer du in uppgifter om användaren, sådant som arbetstid, namn, telefon, vilka notifikationer användaren ska få mm. Läs mer om detta i artikeln Användarinställningar.
  4. Välj rättigheter för användaren, dvs vad användaren ska få se och göra i systemet. Glöm inte spara ändringarna längst ned.
Lägga till Läsanvändare

Ska en medarbetare e dyl bara kunna titta in då och då och läsa, inte kunna lägga till eller ändra något? Gör personen till Läsanvändare. Funktionen hittar du längst ner på sidan gruppinställningar – Lägg till ny Läsanvändare.

Att lägga till en läsanvändare genererar ingen ny licens och kostar inget.

Läsanvändare kan också användas om ni har ett verktyg, bil eller dyl som ska kunna bokas via planeraren. Läsanvändaren måste då ha rättigheten Tilldela i Planeraren.

Lägga till extern resurs

Läs om hur du lägger till extern resurs.

Senast uppdaterad 22 april 2025
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN