1. Hem
  2. Smarta funktioner
  3. Utskriftstaggar
  4. Taggar för Serviceprotokoll och Serviceorder

Taggar för Serviceprotokoll och Serviceorder

Taggar för adress, kontaktperson, signatur och artiklar hittar du här.

TaggGer denna information:
{OrderNo}Ordernummer
{Date}Datum utförd
{Date+365}Datum utförd + 365 dgr. Används om du vill ha 1 års giltighet på protokollet.
{PerformedBy}Utförd av
{LatestEditBy}Senast ändrad av 
{Customer}Kund
{CustomerOrderNo}Kundens ordernummer
{CostCenter}Kostnadsställe
{Facility}Anläggning inkl adress om adress. Finns ingen adress på anläggningen hämtas kundens fakturaadress.
AdressFör att hämta adresser för kund lägg till Customer och för leveransadress Delivery framför Address. Ex. {CustomerAddressRow1}. Endast {Address} ger besöksadress.
Kontaktinformation
{OrderType}Ordertypen ni ställt in i Serviceorderinställningarna visas
{PerformedServices}* Taggen gör att du får all information för ett objekt samlat så ha alltid med denna.
{ServiceObject}Serviceobjektet
{ServiceObjectSerialNumber}Serviceobjektets serienummer
{ServiceObjectModel}Modellen
{ServiceObjectMachineNumber}Serviceobjektets maskinnummer
{ServiceObjectComment}Kommentar på serviceobjektet
{ServiceObjectname}Ytterligare information från Infomall, varje ”namn” i mallen läggs i en tagg. Exempel: namn i mallen ”oljenivå” blir taggen {ServiceObjectoljenivå}. 
{ServiceObjectNextService}Nästa service
{ServiceObjectNextServiceYear}Nästa service år
{ServiceObjectNextServiceMonth}Nästa service månad
{ServiceCheckPoints}Servicepunkterna
{ServiceCheckPointLabel}Servicepunkternas namn
{ServiceCheckPointLabelHeader} Använd för att lista servicepunkter du angett som rubriker
{ServiceCheckPointDescription}Beskrivning på punkten dvs texten under frågetecknet.
{ServiceCheckPointStatus}Status
{ServiceCheckPointValue}Värde
{ServiceCheckPointComment}Kommentar på servicepunkten
{ServiceCheckPoints}[0-x]

Taggar att använda:
{ServiceCheckPointLabel} {ServiceCheckPointStatus}
{ServiceCheckPointComment}
{ServiceCheckPointValue}

Skriver ut punkter på din valda plats i mallen. Byt innehållet i exempeltaggen till numren i din mall, t ex [0-15] 
Vill du skriva ut en enskilda punkt lägger du numret för punkten inom taggen [1]. OBS: Ett (1) här står för punkt nr 2 då systemet börjar med 0.
Se dokument med exempel längst ner under Dokument för nedladdning – ”Exempel på tabell …”
{ServiceCheckPointImages}Bilder från punkterna.
Skapa en tabell för bilderna med denna tagg i översta raden + taggen {ServiceCheckPointLabel}. I nästa rad lägger du {Images}. Bilderna hamnar under servicepunkterna. 
För att förtydliga vilken bild som hör till vilken punkt kan du lägga taggen {ServiceCheckPointLabel} som bildnamn. T ex:
{ServiceCheckPointLabel} (radbrytning)
{Images}
{ServiceCheckPointWithImages}Samma som ovan men bilderna kan läggas i samma rad/cell som servicepunkten. 
Taggen {Images} krävs.
{Articles}För att lista artiklar som ingår i uppdraget skapar du en tabell inom tabellen med taggen {PerformedServices}. 
Använd taggarna som finns under Artiklarna i Taggar för arbetsorder ovan från {ArtNo} till {AddedDate}
För service finns dessutom:
{DeliveryDate} för leveransdatum.

Se hur tabellen ska byggas i exempelmallen som du hittar längst ner på denna sida.
{OtherArticles}Övriga artiklar/tid. Se taggar under Artiklar i Taggar för arbetsorder {ArtNo} – {AddedDate}
{TotalPriceIncVat}Totalpriset inklusive moms per artikel/artiklar
Anläggningens servicepunkter
{FacilityServiceCheckPoints}Tabellen byggs på samma sätt som {ServiceCheckPoints}. Använd taggarna:
{ServiceCheckPointLabel}
{ServiceCheckPointValue}
{ServiceCheckPointStatus}
{ServiceCheckPointComment}
Kommentarer
{Comments}Samtliga kommentarer ang arbetsordern, både interna och externa
{InternalComments}Interna (markerade som visas ej för kund) kommentarer på arbetsordern
{ExternalComments}Externa (markerade som visas för kund) kommentarer på arbetsordern
Så här ser vår enkla protokollsmall ut.
Senast uppdaterad 11 april 2025
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
KONTAKTA SUPPORTEN