1. Hem
  2. Kundfunktioner
  3. Register – Kontaktpersoner

Register – Kontaktpersoner

För att komma åt registret över kontaktpersoner behöver du logga in med ett admin-konto.

Klicka på ett namn för att se fler uppgifter om kontaktpersonen.

På posten för en kontaktperson ser du också alla ställen där kontaktpersonen förekommer – kund, anläggning, ordrar mm.

Genom att klicka på Ändra kan du göra ändringar i uppgifterna om personen, såsom mobilnummer, e-postadress och om systemet automatiskt ska skicka personen serviceprotokoll och/eller arbetsordrar.

Ordrar, objekt, kunder mm utan kontaktpersoner listas under –.

På ordrar, kunder etc. finns en länk till den sammanslagna kontaktpersonen. Klicka på kontaktpersonens namn så kommer du till posten i registret över kontaktpersoner. Där gör du sedan dina ändringar eller tar bort kontakten.

Exakt likadana kontakter slås ihop av systemet. Det innebär t ex att systemet skiljer på små och stora bokstäver. Titeln Chef blir inte detsamma som chef.
Vill du ”städa” bland kontakterna är det lätt att göra via registret. Klicka på den kontakt du vill rätta till. Om då kontakten blir exakt densamma som en annan kontakt kommer dessa att slås ihop. Kontaktuppgifterna rättas då också på ställen där de förekommer UTOM i ett fall. Läs mer nedan.

Vad händer om du lägger till och sedan ändrar kontaktperson på en order?

När du på en kund väljer att lägga till t ex en ny arbetsorder kan du välja att hämta en befintlig kontaktperson. Kontaktpersoner hämtas från Anläggningar och Kunden och listas när du sätter muspekaren i fältet Namn.

Ändrar du där en uppgift på kontakten kommer denna uppgift inte att ändras i kontaktregistret. Det innebär att du kan ha andra uppgifter till kontakten på en enskild order.

Väljer du att lägga till en helt ny kontakt läggs den automatiskt till i registret.

Ladda ner kontakter

Vill du ha ut en lista på alla kontakter med kontaktuppgifter klickar du på denna symbol. En csv-fil skapas och laddas ner till din dator.

Senast uppdaterad 1 maj 2023
Hittade du vad du sökte i artikeln?

Fler artiklar i ämnet

Behöver du hjälp?
Vi hjälper dig.
Kontakta supporten