Kundregister En kund är det som knyter samman servicesystemet och innehåller allt från anläggningar och serviceobjekt till samtliga ordrar och serviceprotokoll....
Lägg till anläggning Anläggningar anges oftast som en fysisk plats men den kan också vara fiktiv, detta för att skapa en serviceorder som innehåller...
Lägga till inloggning för kundanvändare Kunder kan logga in i servicesystemet för att själva hålla koll på vad som görs. En kund som är inbjuden...
Register – Kontaktpersoner I registret över kontaktpersoner hittar du alla kontaktperson som lagts till på kundkort, anläggningar och ordrar. Klicka på ett namn...
Felanmälan Felanmälan hittar du under menyn Utför men också inne på ett serviceobjekt, längst ner under knappen Lägg till. En kundanvändare...
Avtal Under menyn Service hittar du Avtal. Här kan du: Avtal kan också genereras direkt från en Offert eller skapas genom att duplicera ett befintligt...
Rabattbrev Rabattbrev använder du för att hålla koll på avtalade kundrabatter. Du kan skapa flera rabattbrev med olika rabattsatser, ange olika...
Avtalstyper Avtalstyper använder du för att göra det tydligare vilken sorts avtal som ligger på ett objekt. Du skapar själv era...
Meddelandelogg Alla e-postmeddelanden och SMS* som skickats från systemet listas i Meddelandeloggen. Klicka på ditt användarnamn, scrolla längst ner på sidan Kontoinställningar så...
Fakturera annan kund Steg 1. Aktivera funktionen Börja med att aktivera funktionen ”fakturera annan kund”. Det gör du under Gruppinställningar – Modulinställningar. För att aktivera...