Uppstartshjälp Kontakta våra säljare och utbildare om du vill ha råd och hjälp. 1. Skapa ett konto Gå in på vår...
Grupp- och modulinställningar Administratörskonto Fr o m aug 2023, gäller att den som skapar gruppen (första kontot som skapas för ditt företag) automatiskt...
Symboler, färger och begrepp – vad står de för Systemet har ett antal symboler och färger som standard för att underlätta för dig. Om du inte ser en eller flera av...
Lägga till användare Varje ny användare genererar en ny licens. Er debitering ändras automatiskt. Så här gör du för att lägga till en...
Enkel guide för tekniker För att jobba i Serviceprotokoll.se behöver du: Om du saknar åtkomst till konto, eller ej vet om du har ett...
Att göra När du loggar in i systemet kommer du till menyn Utför – Att göra. Där ser du ordrar som ännu inte utförts eller...
E-post/sms Serviceprotokoll.se innehåller flera olika vägar att skicka meddelande till kunder – bokningsbekräftelse, orderbekräftelse, protokoll, meddelanden till och från kund direkt...
Hantera rättigheter Som administratör kan du hantera rättigheter för era användare och era kundanvändare. Genom att sätta rättigheter ger du användarna rätt att se och...
Ladda upp register Använd mall för att ladda upp register Med våra mallar kan ni själva skapa filer för uppladdning av era register....
Skapa egendefinierade fält Som administratör kan du lägga till egna fält för Arbetsordrar, Serviceorder, Kund, Anläggning, Försäljningsorder och Offert. På så sätt anpassar...
Skapa och använda mallar och egenkontroller Skapa mallar så slipper du en hel del tråkigt återkommande arbete och kopierande av servicepunkter och information. Systemet innehåller flera...
Koppla till leverantörer S.k. EDI-koppling till leverantörer gör det enkelt att köpa in varor till ordrar. När kopplingen är på plats anger du...
Utskrifter Dessa instruktioner gäller de standard-utskrifter som finns inbyggda i systemet. Har ni gjort och använder egna utskriftsmallar är det de...